Chelsea Weleruben - Schipper

Hej allemaal                                                                                                  ·

Mijn naam is Chelsea Welerubun.

Toen ik negen was liep ik met mijn moeder over de boulevard tijdens de Maasbrachter havendagen. Tijdens deze wandeling vielen mijn kleine kraal oogjes op een hele mooie grote blauwe boot met een hoge toren er op en allemaal gekleurde vlaggetjes. In al mijn enthousiasme trok ik aan m’n moeders arm en zei:’’ mama, ik wil naar de boot met de mooie kleurtjes!!’’.

En ja hoor, ondertussen zijn we alweer elf jaar verder. De grote blauwe boot van toen is nu ons wachtschip ‘’de Vertrouwen’’ waar we heel trots op zijn en is de kleine Chelsea van toen nu (ik zal niet zeggen grote Chelsea) alweer 20 jaar oud en woont ze in Roermond met haar vriend (geen D.O.T-je maar gelukkig wel waterscout). Verder begint ze aan een studie genaamd built environment in Heerle om daarna door te kunnen studeren tot architect.

In de afgelopen elf  jaar ben ik gegroeid van dolfijntje naar zeuntje naar verkenner naar bootsman (en aangezien ik niet staand kan plassen zeg ik liever bootsvrouw) naar wildevaarder naar dolfijnenstaf.

Ook heb ik natuurlijk door de jaren heen binnen scouting heel wat meegemaakt en heb ik ook heel wat verhalen te vertellen maar die bewaar ik lekker tot bij een kampvuur.

Al elf jaar lang sta ik iedere zaterdag ochtend weer met veel plezier op om naar scouting te gaan en ik kijk ook nog altijd uit naar de kampen. Daarvoor wil ik iedereen bedanken !!!

Scoutgroetjes Chelsea

PS: IK HEB ER WEER ZIN INN!!!!!

Sanne van Hoof - Schipper Dolfijnen

Hey hallo allemaal,

Mijn naam is Sanne van Hoof en ik ben Dolfijnen schipper.

Ongeveer een jaar geleden ben ik bij mijn beste vriendin Chelsea, een 2016 Dolfijnenstaf ben.

Ik ben altijd al graag met mensen/kinderen bezig geweest. Afgelopen augustus ben ikafgestudeerd
als MBO-Verpleegkundige en begin ik vanaf september een nieuwe uitdaging in het ziekenhuis
in Heerlen met daarlangs een deeltijdstudie als HBO-verpleegkundige. Ook tijdens mijn werk ben ik dus de hele dag met mensen bezig.

Door het drukke werkleven door is ontspanning en gezelligheid natuurlijk ook erg belangrijk. Op scouting kan ik helemaal mezelf zijn en af en toe ook nog even lekker kind zijn. Het dollen met de kinderen en het hun naar hun zin maken geeft mij heel veel voldoening.

Ik hoop dat we er met zijn alle een mooi jaar van kunnen gaan maken en de kinderen de gezelligheid, uitdaging en vooral veel mooie en leerzame momenten kunnen gaan bieden.

Lieve groetjes,

Sanne